Anmäld nu!

Nu är jag hemma och måste bara säga att det är riktigt varmt ute, det har väl alla märkt? Jag gick i väst och två tröjor och jag svettades när jag gick hem nästan. Skoldagen var rätt rolig (inte lektionerna då, men annars) men det hände inte så mycket, såg en tjej som var med i Let's Dance hon är vikarie i min skola, Linda tror jag hon hette. Dessutom så är det ju 1 april idag. Vilket betyder aprilskämt och när vi kom till matten så började hon gå igenom lite om matte och sådant och sen sa hon: "Innan ni börjar så har jag en sak, en ganska tråkig sak faktiskt, att läsa upp för er. Det här kommer alltså att drappa alla barn i Sverige som går i skolan."
Då tänkte jag liksom "shit" när hon tog upp ett papper där jag såg lite av överskriften och där stod det "Skolverket." Och så började hon läsa (kommer inte ihåg exakt nu, menmen): "Vi har nu räknat på det antalet skoltimmar ni ska gå i skolan och vi har kommit fram till att ni måste gå två extradagar i skolan." Och då trodde jag först att dom skulle lägga till lördag och söndag föralltid, jag ba oh no! "Ni kommer då få gå i skolan på måndag och tisdag när det är era studiedagar, dom två dagarna efter påsklovet alltså." Och det blev kaos! Jag ba: "NNEEEJ JAG SKA RIDA DÅ!" och vissa utbrast att det var olagligt att gå i skolan på en röd dag och allt och efter typ fem minuters kaos ställer sig Victor upp och säger att det är ju 1 april idag och vår lärare börjar skratta. Det var taskigt, riktigt taskigt...

Nu har jag precis kommit hem i alla fall och snart ska jag äta nudlar och gå ut med Kruse och sen kanske sätta mig på balkongen och sola ansiktet, hihi. Puss!

Btw så ringde jag nyss till tjejen man anmäler sig till hopptävlingen jag ska vara med i så nu är det bestämt, ska hoppa Charlie 80cm i Tom Österholms cup den 10 april, jippi!

Kommentarer
Postat av: madeleine.

Men ofta Daniejela ni gick på de :s? ;)

hhahaha det gjorde inte min klass :)

2009-04-01 @ 14:46:57
URL: http://westerlundd.blogg.se/
Postat av: madeleine.

Btw. Vart är hopptävlingen? ;)

2009-04-01 @ 14:47:35
URL: http://westerlundd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0