Dåligt dåligt

Förlåt för hemsk uppdatering idag! Men har helt enkelt inte hunnit, gick i skolan idag till 15.00 och sedan skulle jag till stallet 16.15 så det var bara hem och äta nudlar och sedan åka. Fick rida Sonet på ridlektionen och jag hade bra inställning innan, tänkte att nej nu fan så ska det gå bra och vi hade lite arbete på volterna men det gick bra. Han vek bara ut några gånger (vilket han är känd för att göra!) och han gick bra också, tyckte Sara i alla fall och jag måste hålla med henne i vissa stunder. Han blev dock lite irriterad när vi missförstod varandra och det visade han tydligt genom att frusta lite ilsket och stryka bak öronen men han var nöjd nästan hela tiden och då blev jag nöjd. Avbryt i galoppen men han var inte riktigt balanserad och han är inte så stark heller och inte särskilt villig, men det gick stundtals. Kul!

Efter red jag Charlie och med mig hade stackars ponnyn hade gått fyra pass redan, suck! Fattar inte varför dom inte sparar lite på honom, först red en praktikant honom på morgonen, sedan gick han tre pass och sedan med mig. Så körde lite galopp över en bom som fanns på volten för att jag ville försöka få igång honom lite men nej, det var pisstråkigt tyckte han. Försökte en stund i alla fall och jaga igång ponnyn men det gick som sagt inte särskilt bra så lät honom lunka på lite, tyckte lite synd om honom, han hade gått med fyra ryttare bara idag och plus mig så blir det ju fem... Men så är det på ridskola, jag och Rebecca red ut en sväng också sen inte särskilt långt och det tog lite tid eftersom vi mest skrittade.

Mamma kom och hämtade mig och sedan åt jag kycklingklubbor och pasta sedan duschade jag, har även stoppat i mig en kexchoklad. Fan vad bra jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0