Dissar och gillar

Tänkte göra på en liten "dissar och gillar" lista, bara för skojs skull. Något jag kommer göra lite då och då antagligen.
Födelsedagar och andra viktiga men roliga dagar
På ens födelsedag är alla glada, man blir firad och man får en massa gott att äta och en massa presenter. Dessutom får man ju träffa på släkten också, sådana man kanske inte träffar så ofta. Julafton är också himla mysigt, själva stämningen. Inte bara för presterna, visserligen skulle det ju inte vara särskilt kul att inte få några presenter, men jag skulle klara mig utan. Grejen är liksom stämningen, som sagt. Jul äger!



Påsklov
Äntligen har vårt efterlängtade påsklov kommit, då man kan göra precis vad man vill. Och slippa skolan för den delen, skönt!

Trevligt folk
Jag är för övrigt en rätt glad person och om jag möter nån okänd person så kan jag ibland säga "hej" för att vara trevlig, oftast får man ett svar, och det gillar vi. Men ibland är det små bitterf-ttor som man råkat vara trevlig till, förlåt för att jag hälsade liksom...

Utomlands på vintern
Hur härligt är det inte att åka bort från kalla Sverige på vintern till något varmt land och komma tillbaka och bli brun? Dock är det ju inte så fel att åka utomlands på sommaren heller...

Tygskor
Har ännu inte införskaffat mig några sådana (seg!) men ska snart göra, skitsnygga och sköna.


Ytligheter
Att folk alltid bara ska hålla på att kommentera andras utséende, man ser ut som man ser ut, i själva verket kan man inte göra så mycket åt saken. Eller i sådana fall kostar det enormt mycket pengar, men sluta klaga och fokusera på er själva istället för att klanka ner på andra.

Folk som blir sura för ingenting
Jag har stött på många sådana situationer, helt plötsligt blir personen man är med rätt otrevlig, snackar inte så mycket, fnyser bara något till svar när man försöker liva upp stämningen. Mycket jobbigt faktiskt, förstår inte de personer som är så att det faktiskt är så otrevligt?

Djurplågeri
Har alltid varit emot det, kommer alltid att vara. Är dock inte vegitarian eller så, men ärligt, vem tycker om djurplågeri? Sjukt att vi egentligen dödar andra för att vi ska överleva. Mer sallad åt folket! Nej, skojade bara. McDonalds är faktiskt rätt gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0