Förlåt

Otroligt, otroligt dålig uppdatering idag, tyvärr. Men det är lov och man har fullt upp under dagarna och jag vill inte spenderna all min tid på massor av dator, även om det är jätteroligt att blogga, oftast.
Sov verkligen jättedåligt inatt, skulle upp 06.00 men jag somnade runt 02:00 så det var ju ingen höjdare, är därför väldigt trött nu. Gjorde mig iordning och sådant, sen åkte jag och pappa till stallet runt 07.00 där jag och Rebecca fick skynda oss att bygga banan vi skulle hoppa. Vi hade ju somsagt privatlektion för Sara, vår ridlärare, hon är superduktig och det är verkligen roligt att rida för henne för man lär sig ju så mycket. Vi hoppade först fram på höjder runt 60, vi hoppade lite relaterade avstånd och skulle räkna in hur många språng man skulle ta och Charlie är så pass framåt i hoppning och ville hellre rusa än att ridas ordentligt så i början gick det åt skogen men sedan fick jag lite pli på ponnyn i alla fall och det gick jättebra när vi hoppade banan som låg på ungefär 80 cm. Han varmycket duktig när vi red fram också och hans kändes bra framåt och var pigg och glad.
Efter gick vi och byggde bort och släppte ut hästarna, sedan åt jag lite frukost igen, för jag var lite hungrig och sedan kollade vi när ridlärarna red lektion för Vivi. Vi åt lunch igen och bestämde oss för att gå hem till Rebecca och hoppa studsmatta, så vi gick hela vägen på bondvägen... Nej då, Erica M och hennes två kompisar kom till räddning och skjutsade oss till bussen där vi åkte stinkande i hästkläder hem till Rebecca. Hoppade studsmatta i ungefär 40 minuter kanske, satt i hennes kök och drack lite vatten och sånt och sedan åkte vi tillbaka. Då gick vi nästan hela vägen igen, men då kom en till räddning. Vivi och Ulla såg oss när dom åkte i bilen så dom plockade upp oss och vi fick åka med.
Sedan var det dags för ridlektion igen, fick rida Little Lady antagligen för sista gången någonsin eftersom hon ska gå till avel. Det jag har hört är att hon har börjat bli lite för stel och gammal för att vara ridskolehäst, så jag hoppas hon passar bättre till aveln. På ridlektionen hade vi förvänd galopp, det var rätt krångligt att få till det och eftersom hon byter lätt blev det några byten i språnget istället för att hålla kvar den förvända galoppen, men annars gick det helt ok.

För övrigt så har jag fixat Charlie mycket ordentligt idag, har ryckt manen så nu är den nära helt jämn och fin, har sammanlagt stått och skrapat bort all vinterpäls med en gummiskrapa i tre timmar. Puh, det var jobbigt och Challe var även jobbig i början och höll på med frambenet och så vidare men sen slappnade han av, efter någon timme, hehe.

Morfar kom och hämtade mig och nu har jag både duschat och ätit, ska strax läsa lite bloggar och ge er några bilder på Little Lady.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0