Livet är grymt!

Jag är en riktig livsnjutare ibland, kan bara då och då komma och tänka på att livet är underbart. Fast, ibland suger det.

När jag kom till stallet gick lilla Challeballe fortfarande lektioner och jag gick ner till futten med Emelie och Rebecca, dom åt kebab... Sen var det några jätteäckliga fjortisboys i stallet, haha, fula var dom också... När vi gick upp till stallet igen så var dom med Challe fortfarande inte klara och dom skulle rykta med alla borstar, tvätta näsborrarna och allting fast jag stod där och var jättestressad typ. Sen när dom var klara efter tjugo minuter så red vi, skrittade först ut en sväng (jag och Rebecca) och sedan red vi på utevolten igen, mysigt. Gick riktigt bra idag och jag är jättenöjd med Charlie, går bra på skogsstigen och idag gick skritten ovanligt bra, traven var sådär, kändes lite segt men han hade haft galopparbete på lektionerna så det förstod jag. Sedan skrittade vi ut en sväng och det blev lite trav och galopp, sen red vi en annan liten sväng och det blev en galen galopp upp för en backe också, jävligt kul faktiskt! Charlie verkade mycket nöjd i alla fall.

Efter så fixade jag honom noga och sedan halv nio kom mamma och vi åkte hem. Jag duschade och åt, det blev pannkakor med sylt. Ska strax gå och föna håret också. Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0