Locka håret

Gjorde nyss ett grymt misslyckat försök till att locka håret med platttång, nu har jag inte klippt mig sen i julas så topparna är ju slitna och så vidare men jag stod i kanske en halvtimme och först blev det rätt bra men en såg allt bara slitet och frasigt ut, så får försöka när jag har klippt mig igen. Mamma försökte hjälpa mig men det gick inget vidare det heller. Fick en känsla av att Mickan skulle göra det där bra... Antagligen för att hon är bra på att fixa hår, får väll göra det med henne någon gång.

Nu ska jag snart åka till sysslingarna (dom är inte ens mina sysslingar men jag säger det för vet inte vad dom är...) och äta middag och kommer förmodligen vara där länge ikväll men jag kommer blogga därifrån.

Just det! Mamma har ringt elgiganten nu och snackat om systemkameran och den är mycket billigare på internet, dessutom ska vi köpa objektiv, minneskort och kameraväska till så det blir runt 6000:- på internet men imorgon ska vi i alla fall åka och kolla i Kungens kurva och se om vi beställer den på nätet eller om vi köper den där. I vilket fall som helst kommer den bli beställd eller köpt imorgon, skönt. Ska fota som en galning med den, hehe. Mickan kommer klaga på att jag ser ut som en galen kines-turist som hon sa i Blekinge när jag alltid kollade i den där glasgrejen när jag tog kort och inte på själva displayen. Saknar henne, märks det? Dessutom så kommer hon och Aramis bli modeller, hehe... För dom ska jag fota hela tiden!

Nu babblar jag på, men jaja, puss!

Kommentarer
Postat av: madeleine.

Men oj så dyrt det blir med kameran :o

Jag köpte ju min för typ 3000:- och jag fick med objektiv dock inte minneskort. Kamera väskan köpte jag på ullared så den kosta inte mer än en hundring. ;)

2009-04-18 @ 20:04:00
Postat av: Danijela

Jaa, lite jobbigt! :/ Fast sålänge jag inte betalar så... Nej, men mamma och pappa går med på det ENDAST för att det då ska bli en ny "familjekamera" men ingen annan i familjen gillar att fota så jag antar att den mest blir min, mohaha.



Nej, men jag tycker det är konstigt att man inte får något minneskort till? Och var hade duy din kamera när du inte hade en väska?:O

2009-04-18 @ 22:10:40
URL: http://lifeabout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0