Ridningen var jätterolig

Hej på er läsare, måste faktiskt anmärka det väldigt fina vädret ute. Gud vad varmt det är! Härligt. När jag kom till stallet så var Challe ute i hagen och jag ville låta honom vara det ett tag så det fick han vara ett tag. Satt och solade lite medan Rebecca fixade silaget också, hehe. Runt två så red vi ut, blev en så himla rolig ritt. Mest trav och galopp faktiskt och vi hoppade lite stockar och klättrade i backar och så vidare. Charlie blev helt utmattad och var jättesvettig och det är ju då man ska fortsätta för att peppa dom lite så vi tog någon backe till och sedan skrittade vi den långa vägen hem igen. Gick med Charlie direkt till vattenspiltan, han var sjukt lerig efter galoppen i vattenpölar så jag duschade av nästan hela honom och la på en filt sen. Hans lilla supersöta skötare kom och ryktade honom.

Dessutom har jag tappat bort mina tyglar för 300 :- och mamma är inte särskilt glad. Dessutom fick jag 600 :- igår och jag ska ju ha privatlektion på tisdag och det kommer ju kosta runt 200 :- och sen ska jag ju tävla på fredag och det kostar ju 100 :-. Så mamma ska få min månadspeng och jag kommer få pengar i påsk som hon också kommer att få. Det tog ett tag att övertala henne, men sånt är livet.

Ska i alla fall sova hemma hos Mickan, dom kommer och hämtar mig om en kvart så ska föna håret nu. Imorgon har hon hoppträning på morgonen som jag ska kolla på också. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0