Ridningen

Hej på er, har nu hunnit duscha och äta. Kom hem från stallet för ett tag sedan, red privatlektion för Sara och det var jätteroligt. Inser verkligen hur mycket jag och Charlie behöver träna på, han är lite sne eller vad man ska säga och kan inte riktigt gå så bra på rakt spår så det var mycket yttersida yttersida yttersida hela hela tiden, gjorde lite övergångar mellan skritt och trav, det var lite svårt att få honom att behålla den formen han ska ha som han har i traven in i skritten, fick till det några gånger men han är inte stark nog och jag är ganska långsam på att ge eftergifter. Gjorde även slutor i skritt på kvartslinjen, gick bra till slutet men han har ingen bra "egen motor" så det gick lite långsamt och det kändes som om han korvade ihop sig lite men det var inte hans fel, ville vara lite för snabb med att ge de olika hjälperna och gav inte riktigt honom chansen till att hänga med så att säga. Körde lite galopp på volten vilket verkligen är en svaghet, ibland är han super att rida på volten men idag. Nej, det var inte roligt. Han orkar inte galoppera och jag fick ingen kontakt alls men då vet jag vad jag ska träna på. Det var jävligt lärorikt i alla fall och jag hoppas snart kunna ha en lektion igen.

Efter ridlektionen gjorde jag iordning Charlie lite grann och sedan gick jag och Madde ner till Futten och jag åt lite lunch, korv med makaroner blev det. Inte precis det godaste, men det duger. Sen gick vi upp till stallet och fick veta vilka vi skulle rida på lektionen, hon fick Lamas och jag fick Ronaldo. Madde fick dock byta häst, till Pamir och det var hon inte särskilt glad över. Hon gillar inte hästar som bara gör vad man säger hela tiden, har jag fått uppfattningen om i alla fall. På ridlektionen förvandlades Sara till militär, nej, skoja bara. Vi skulle träna på avstånden hela tiden och vi fick inte vända över och om hon sa "Kollon (stavning?) med två" så skulle vi galoppera eller trava fram till nästa häst och rida i bredd och sedan sa hon "Kollon med en" så skulle man rida tillbaka igen och alla skulle anpassa sig efter varandra och så vidare. Sedan skulle vi hålla helt perfekta avstånd och verkligen ha disiplin (stavning?) hela hela tiden. Lättare sakt än gjort kan man väl lugnt säga, blev riktigt trött efter i alla fall.

Trots att jag var så trött så hoppade jag, Erica, Sofia och Rebecca studsmatta efteråt och jag lärde mig göra en volt och kunde faktiskt landa på ryggen och komma upp igen, kul var det. Hehe! Har ni haft en bra dag?


Ronaldo

Kommentarer
Postat av: Hästpassion

sv: Idag har jag bara umgåtts med Gabriel hitills, varit i olika affärer och så :-) Själv?



Verkade som en annorlunda och rolig ridlektion!

2009-04-15 @ 15:44:14
URL: http://hastpassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0