Brandbil

Okej, rubriken har inget med detta inlägg att göra. Jag kom bara inte på något.

Jag har varit i blekinge nu i 3/4 dagar nu ju, och gissa om jag är trött. Men jag klarar mig, som vanligt. Jag tillkallar zupermickan. I förrigår ( måndags ) red jag tre hästar, varav den sista var ett rent helvete att rida. Vi red på den där sandbanan, där man galopperar runt i en åtta ungefär, men man korsar aldrig vägarna.. Om ni fattar? Jaja, men den vägrade fatta galopp och travade bara snabbare och snabbare, den travade lika snabbt som Fridas häst galopperade lixom. Sen när vi kom tillbaka efter ridturen så satte vi oss och fikade och åt lunch. OCh så säger en utav alla som satt där: Vi har fyra hästar kvar att köra. (det var bara tre stycken människor som kunde köra där)Och en annan : Mikaela kan köra den. Jag : VA?  Men då sa dom att jag kunde rida den istället, och dom körde de andra. Men sen tog jag mod till mig och körde faktist hästen, som var 1.71 cm hög. Mr sunlight hette den . Den gick faktist bra. Vi skrittade mycket och travade bara lite.

Igår var det väldigt lugnt i stallet. Inga behövde ridas och det var bara några få hästar som skulle köras. Så jag Frida och Hanna( en annan praoare )ryktade,städade och smörjde och ja.. Fixade lite helt enkelt. Så då hände det inte så mycket.

Idag då, jag har ridit tre hästar. Först där i ''åttan'' ( kan vi kalla det här i bloggen ) och sen så red jag Mr sunlight ,som jag körde, i ( på?) högasand. Den var hur galet kul som helst. Altså det var en lång raksträcka med djup sand, och vi galopperade där och jag älskade det. Farten, känslan av att liksom flyga fram med sån kraft. Helt underbart. Efter det skrittade jag bara en häst en runda i skogen också.

Just nu sitter jag i Martins rum och chattar med Danijela. Haha, du har en skada i huvet, sök läkare <3.Men jag håller på att somna, men lite bilder har blivit tagna, har inte så mycker tid till de , ni fattar ;).




Det här är Kiro. Hunden bed jordens bästa kondition. Han springer med överallt, i varenda varv vi galopperar i åttan och ja. Han är lite smågalen.

Det grillades korv i solskenet ( Btw, det är världens vår här. Happyface)

Fina, fina Darco As. Det är en hingst, och troligen den vackraste hästen jag har sett. Och så är han skit mysig. Om man låter honom nosa på handen så tar han den i munnen, eller altså han typ suger på handen. Skitfin är han.

Nu ska jag nog sova, får se om jag skriver imorgon. Maybe!

Kommentarer
Postat av: Dåris

Kul med lite bilder.

2009-03-19 @ 08:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0