I'm home


Charlie i somras
Hejhej, nu är jag hemma och har tagit mig ett långt bad, det var riktigt skönt. Det var faktiskt jättekallt i stallet, till och med i futten (cafeterian). Jaja, kan ju ta och berätta om min dag: Vaknade ju 06.40 men gick inte upp förräns 07.00 och då gjorde jag mig iordning för stallet och åt frukost, sen åkte jag och pappa. När jag kom dit såg jag att jag skulle rida Costa Rino på drop-inen, vi var ungefär fem stycken. Det gick inget vidare, tyvärr. Han är inte riktigt den typen av häst som passar mig, men man måste ju lära sig att rida alla. Efter det red jag Charlie och han var jätteduktig, avslappnad och pigg. Riktigt pigg. Ungefär den sista halvtimmen började jag köra galopparbete och han blev så fin efter att vi galopperat ett tag, han har börjat bli starkare nu och klarar lite mer på volterna och sånt.
Efter att jag ridit fixade jag iordning honom och gick ner till futten och åt, men när min mat var klar och jag var jättehungrig så tappade jag hela maten på golvet (hehe) och då fick jag ju sopa upp allt sen var Sara (min ridlärare) jättesnäll och gjorde två toast till mig. Ungefär runt två så kom morfar och hämtade mig och som sagt så badade jag och nu sitter jag här... Har bråkat lite med Nikola för han åt upp mina älskade Riesen (eller det fanns en kvar). Usch... på honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0