Jobbigt värre

Är nu hemma och har även duschat efter en lång och jobbig dag i stallet, började 06.00 med fodring och morgonmockning som tog ungefär tre timmar och sedan var det städning, rykting och sen fick vi äta frukost. Vi fick rast i tjugo minuter och satt nere i futten och käkade godis och macka, nice. Vi gick upp igen och då satt vi på kontoret, städade och hjälpte eleverna och sånt. Hade ju bokat ridhuset idag med Sofia och Hanna så jag red 13.00 - 14.00, han var mycket stel i vänster sida och var jättemycket på volterna och det blev lite bättre efter ett tag och det släppte lite men fick inte till någon bra galopp i det varvet heller. Andra varvet gick faktiskt jättebra, fick till några snygga fattningar i alla fall och i skritten och traven gick det bra. Gjorde ingenting jag tänkt mig göra idag utan hade fullt upp med att mjuka upp honom.

Efter så fixade jag iordning honom och kollade på när Rebecca och Sofia skulle hoppa, det gick rätt bra tror jag, Lycky var dock jättetrött.

När jag kom hem blev det suprise suprise! Mickan och Emma var här, fast nu har dom åkt men jag ska ju hem till Mickan sen så kommer träffa henne mer. La mig i badet och sen var jag lite social med dom också. Ska strax börja fixa mig iordning för ikväll, pussar.

Mickan i Blekinge på sportlovet.
Där vi gick i tjocktröja utan att frysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0