Nu tar vi nya tag haha!

Skrev ett himla surt inlägg innan, ingen bild, inga glada miner. Men nu jävlar kör vi om igen.
NO-labb började ju dagen med, halvklass, jag och Michelle gjorde vårt powerpoint arbete och sen upptäckte vi Google Earth så vi satt där och kollade på centrum, där vi bodde och allt men Marie tyckte väl att det var okej eftersom hon också ville kolla. Efter hade vi engelska (tror jag?) och det var glosförhör, det gick jättebra för oss och vi fick även tillbaka våra prov och mitt är jag jättenöjd över. 86/103 poäng! Efter var det lästid och jag läser Sandor slash Ida fortfarande så det är inget speciellt med det... Sen var det lunch, spagetti och köttfärssås, jättegott men åt inte så mycket ändå. Sen var det matte och jag har börjat på Röda linjen nu och det går strålande, fast det är jättesvårt. Känner mig dock inte lika stolt längre när jag tänker på att Michelle och Ylva får ha 7:ornas bok. Pluggisar. Efter det var det Svenska och då var jag riktigt förbannad, vi skulle ha äckel Per-Arne som vikare! Vi hade han i 2-3 månader förra terminen i Engelska och vi jobbade bara ett kapitel. Det gjorde ingenting för mig hur mycket vi jobbade, men han är hemsk. Han kallade en kille i min klass skinhead när han hade snaggat sig, sen sa han att Meyrem gillade att leka med porrChrippa och ja, han var läskig. Han torkade sitt snor med Joels mössa också. Idag när vi hade Svenska snackade han om att vi var duktiga på vår Skansen-resa vi gjorde förra terminen och han började rita björnar på tavlan. Det skulle föreställa björnarna på Skansen. Han sa att vi skulle hitta alla ord som handlade om poker på två sidor i en bok fast vi inte ens hade den boken. Han höll på med mitt hår och han är konstig. Sen sa någon nått och då blev han ledsen och sa: "Jag trodde vi var kompisar..." Ja, ni hör hur det låter. Ganska roligt är det men han är äcklig, han höll på massor med mitt hår men jag märkte inget och när alla andra sa det säger jag till honom han ba: "Nä, jag har inte gjort något! Du kan fråga vem som helst härinne."

Vi ska ha Per-Arne imorgon också, på morgonen, första lektionen. Fast en kul grej är ju att vi börjar 08.50 och slutar 11.30, skönt.

Idag ska jag i alla fall rida lille Charlie. Hoppas det går bra, ska göra allt för att det ska gå bra. Men han har sina envisa dagar då han vägrar gå med på någonting och bara slöar fram i varenda gångart och allt man gör. Så är det tyvärr när det verkligen gäller, som till exempel båda dressyrtävlingarna jag ställt upp i. Då går det skit! Fast hoppningen är ju en annan femma hehe. Kanske är det till och med lite ljust ute så jag kan ta en sväng i skogen först? Hoppas verkligen för jag har längtat efter det, hatar den här mörka kalla vintern. Fast då måste jag brodda också, orkar jag det? We will see...


Att åa iväg till Spaninen igen skulle jag inte tacka nej till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0