Sommarminnen!

Åh, herregud vad jag saknar Blekinge, fast vi var där på sportlovet. Det var lika kul utan hästar också. I somras hade vi en blogg som hette http://Fjordingar.blogg.se (BESÖK, den är grym!) och just nu sitter jag och läser igenom hela. Saknar verkligen. Jag hade en häst som hette Loppelina, en helt underbar fjording på 20 år. Då tänker ni att hon var ett gammalt skrälle, men nej det var hon inte. Pigg som satan var hon. Mickan hade däremot en lite galen häst, det var min hästs avkomma. En 5 årig korsning, och om jag minns rätt så var hon inte ens planerad utan det blev en tjuvbetäckning eller vad det heter. Kommer aldrig glömma Mickans mammas min när dom som hade henne innan sa att hon var problemhäst och vände direkt tillbaka till stallet när man skulle rida ut, stegrade sig och sånt. Men det fungerade hur bra som helst. Efter några dagar var det till och med hon som gick före Loppan.


Åh, så kul vi hade där.  Om ni vill veta mer: http://Fjordingar.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0